tirsdag den 13. marts 2012

Reality bites

Og lige pludselig er der gået noget der ligner 600 dage.. Som er gået med noget barsel, amning, hygge, pludder, ledighed, jobsøgning, rigelige mængder kaffe, rengøring, madlavning, panik, glæde og mere end rigelige mængder vasketøj.. Og lige nu føles det som om der er nedtælling til den største revolution ever! Fordi der om to dage - TO DAGE!!!! - står virkelighed klistret henover mit liv kalenderen.. Og det er lige før at jeg går totalt i panik! Over det, jeg ikke nåede, men allermest over at skulle stå ansigt til ansigt med den virkelige verden.. Fordi jeg har været pakket ind i min helt egen lille boble - barselsboble, ledighedsboble, boble, boble, boble! Hvor jeg kunne lulle mig ind i tanken om at det hele nok skulle gå og at jeg sagtens ku erobre hele verden!

For nu står den på en verden som pludselig blir større.. Og jeg skal igen forholde mig til en hel masse planer - vagtplaner, madplaner, hente/bringe-planer.. Oh jeez! Og forsøge at huske en hel masse navne og ansigter, salgsargumenter og om det egentligt var mig, der skulle hente børn i dag.. oh.my.god.! Jeg ser allerede nu for mig, at menuen de næste 600 dage kommer til at stå på rugbrødsmadder og take-out, at ungerne står ved kantstenen og tripper for at blive hentet 5 minutter over lukketid, en vasketøjskurv der eksploderer over hele vaskerummet og nullermænd i samtlige hjørner.. Eller hvad?

Men for ind i høvled! Man kan da ikke helt ha glemt, hvordan det er man gør? Og satser hele dynen på at det er lissom at køre på cykel! Fordi det med en pc, en telefon og med at få lukket salget - det er jo det, jeg kan! Lissom det med vasketøj, indkøb og madlavning også bare sidder på ryggraden! Og at den kommende revolution samtidig lige gør at der kommer et par timer mere i døgnet! Yes please! For jeg ved jo godt, at når jeg på torsdag står der med nystrøget skjorte og vandkæmmet hår, så kører toget! Jo, det gør! Og jeg glæder mig som ind i evigheden til at sparke nogle døre ind, vise hvad jeg dur til og imponere røven ud af bukserne på dem allesammen - mig selv inkluderet!

Men fuck altså! 600 dage.. Sådan give and take.. Det er sataneme mange dage! Med cupcakes, indretningsmakeovers, kaffeslabberas, babynusning og tidsfordriv! Hold nu kaje, der skal andre boller på suppen de næste 600!

Men nu er der jo lige de par dage der, ikke.. Det skider jeg på altså! Der skal bages nogle boller og noget... Og hygges med noget playdate, kaffe og en eftermiddagslur! All in!

1 kommentar:

  1. Altså som du kan gøre en myg til elefant - men du har fat i nogle gode pointer - lad dig nu ikke stresse - ny tid nye indkøringsfaser - lær at påskønne nuet. Good Luck

    SvarSlet