mandag den 24. oktober 2011

Det der med familie

Det er altså lidt løjerligt.. Det der familie-noget.. Og specielt i min familie! Og nogle gange ku jeg altså godt ønske mig at der havde været retur-ret!

I går besøgte Mr Nice Guy, jeg selv og pigerne deres oldefar.. Som vanen tro diskede op med frisksmurte boller, verdens tyndeste kaffe og Mazarintærte.. Og gentagne tilbud om at vi lige ku ta en kage med, var på forhånd helt fejet af bordet - for "jeg har jo i fryseren".

Helt ærligt - manden er jo 89! Og er pt. i gang med projekt Postkasse sættes op ved fortovet.. Hjælp? Nej!!! "Jeg skal jo ha noget motion!" Og hvis bukserne er blevet for løse om livet, så finder han da bare symaskinen frem!

Er der noget at sige til, jeg er imponeret?

Og snakken gik henover kaffen - og Mr Nice Guy pressede lidt på for at finde ud af hvor meget eller måske rettere hvor lidt, han egentlig ser til resten af familien.. Joeh, to brødre og en søster har da været forbi henover sommeren.. Jamen, hvad nu med de to døtre, han har? Naeejj, de har ikke lige været forbi.. I år.. Whaat?? Nåmen, hvad så med de andre børnebørn (jeg har to kusiner, der bor tæt på ham - og yderligere en kusine og en fætter, som bor lidt længere væk..) Njaeh, de har heller ikke lige været forbi.. I år..

Så han tøffer rundt og får styr på postkassen, læser en avis med sit forstørrelsesglas, skriver lidt på sin bog (som han så iøvrigt har gjort de seneste 25 år og ganske sikkert aldrig blir færdig med..), laver havregrød til morgenmad og hører lidt radio (som så iøvrigt høres helt ned ad gaden, fordi han altså ikke synes, der er behov for at bruge høreapparatet til hverdag!)

Og nej, han er måske ikke den der runde, bløde Oldefar, som sidder og fortæller historier med rollingerne på skødet.. Snarere sådan lidt kantet og gammeldags, og som sir pænt goddag og farvel med hånd - og som vist ikke engang ved hvad en krammer er.. Men han er sgu begyndt at dikke-dikke den lille på kinden! Og kilde mellembarnet på ryggen! Og klappe ældsten på hovedet! Og det er sgu da sejt! At ku lære det når man er 89!

Næh, ham Olde skal ikke byttes! Men man ku overveje det med resten...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar