fredag den 21. oktober 2011

Når virkeligheden blir lidt for virkelig

For det gør den jo nogle gange! Og NU skal jeg altså på førstehjælpskursus!

Og jeg ved jo godt, at man ikke skal dvæle ved hvad nu hvis og could have been, men forleden havde jeg altså en oplevelse, som i den grad har rystet mig og fået mig til at tænke, at det er for ringe, at jeg ikke allerede har taget det kursus..

I onsdags var jeg sådan lige på vej ud af huset - havde faktisk allerede taget jakken på og fundet bilnøglen.. Så tænkte jeg alligevel, at jeg jo lige ku bruge et øjeblik på at smide et blogindlæg på, så med ti minutters forsinkelse satte jeg mig i bilen.. For så at møde et utal af blinkende lygter, politibiler, ambulancer og lægebiler kun et par kilometer herfra.. Og en varevogn, der var smadret ind i siden på en lille bil!

Da jeg kort tid efter så en helikopter i luften over mig, tænkte jeg "Bare det nu ikke har noget med den ulykke at gøre"..

Og virkeligheden ramte hårdt! For den her unge kvinde, som mistede herredømmet og kurede sidelæns over i en modkørende varebil fik alvorlige kvæstelser i hovedet og blev efterfølgende fløjet med helikopter til Århus, hvor hun nu holdes i kunstigt koma. Og det er ikke til at bære - og jeg beder en stille bøn!

Og det er sgu svært ikke at tænke hvad nu hvis! For havde det ikke været for et blogindlæg, så havde jeg jo været lige der.. Og det mindste jeg kan gøre nu, er at lære førstehjælp!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar