tirsdag den 29. november 2011

Om aldrig mere at bede om bedre fordeling

I går eftermiddags skrev jeg en mail til en god veninde, som bl.a. handlede om nogle af de bekymringer, jeg de seneste dage har gjort mig om ældsteøglen.. Som jo er et supersensitivt barn - uden emalje på tænderne og nu også med skelende øje.. Og i den forbindelse skrev jeg, at jeg nogle gange godt ku tænke mig at udfordringerne var lidt bedre fordelt på de tre tøsebørn, så den store ikke skal ta hele skraldet.. Jo, jeg skrev det - og jeg fortryder så bittert!!

For knapt var mailen afsendt før miniøglen faldt på skiffergulvet og slog hul i panden.. Og moren måtte trække vejret dybt, tørre, vaske, skifte bluser, pakke to unger i bilen og drøne mod skadestuen for at konsultere Dr. Lim! Til gengæld var det et mindstebarn med godt humør trods skaden, og hun underholdt hele etablissementet i en time! Hurra for robuste børn med godt humør!!

Og dagen i dag er reserveret til kvalitid med de to ældste.. For den står på bedsteforældredag hos Radiserne - og mellemøglen glæder sig gevaldigt til at lave dekorationer med mor og en flok bedstemødre/-fædre! Så på med mormor-hatten:-)

Og efter julehyggen skal ældsten med til øjenlægen - forhåbentlig med recept på briller som resultat.. For et lægebesøg i går gav bestyrket mistanke om at hendes skelen "blot" er et resultat af forringet syn på det ene øje! Så et par briller og lidt træning med klap for det "gode" øje skulle få hende på banen igen.. I mellemtiden er jeg sikker på, at en kop varm cacao, en strøgtur og alenetid med mor nok skal få smilet frem hos hende..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar