tirsdag den 8. november 2011

Om den gnavede fornemmelse i maven og lyspunkter

Der var noget med en overskudskvinde, der godt lige måtte dukke op i går.. Og sørme!!! Det gjorde hun! Måske ikke lige helt klokken 7, som vi egentlig havde aftalt, men skide nu være med det!

For jeg har altså ligget lavt på det seneste.. Og tæsket mig selv gul og grøn.. Over alt det, jeg ikke når og alt det, jeg ikke kan.. For jeg har ikke nået at bage i den her uge - og faktisk heller ikke i sidste uge eller ugen før.. Og jeg har heller ikke nået at få afleveret børnetøjet i genbrugsbiksen, få fundet julekasserne på loftet, pakket kalendergaver ind og fået bund i stakken med vasketøj.. Og nummer 1 på listen over ting, jeg har punket mig selv for: nej, jeg har heller ikke fundet et job!

Men så var det jo at hun kom forbi i går.. Og jeg garanterer altså ikke for, hvor længe hun blir! Hun har det med at stikke hovedet forbi nu og da - nogle gange blir hun så længe, at jeg faktisk tror, at hun permanent er flyttet ind, men næ nej, hun efterlader mig igen som en slatten karklud bedst som jeg tror, det bare kører derudaf!

Men så er det jo, at man bare skal være glad for at hun faktisk dukkede op! Og gav mig nogle gevaldige skrald i røven for at være sådan en skrappedulle overfor mig selv.. Og vi er faktisk blevet enige om at lade andre være dem, der gir mig med pisken - og at jeg så til gengæld lige gir mig selv et break! Så det gør jeg nu!

Og samtidig tror jeg faktisk, at jeg blev færdig med at sørge over det job der, som røg ad h.... til.. Og den gnavende fornemmelse, der har siddet i maven de seneste uger, er blevet erstattet af noget, der faktisk minder en lillebitte smule om lykke og fred.. Jeg fandt aldrig lige helt ud af hvad fornemmelsen kom af - det var bare sådan en underlig uro, nogle bange anelser og fornemmelsen af at der ville ske noget virkelig skidt - men væk er den!

Og mens jeg i går sad der henover en latte og skrev liste på liste på liste over alle de ting, jeg gerne vil, så dukkede den op.. Den lille boblende fornemmelse af at alt nok skal gå.. Og glæden over en hel masse ting, som jeg i sidste og forrige uge sprang let og elefant henover.. Den gode ven, som mistede sit livs kærlighed i foråret - men som faktisk har fundet glæden og kærligheden igen, og som virker gladere og mere afslappet end jeg før har set ham.. Og babytæer og duften af nybagt baby, som får æggestokkene på rutsjetur.. Og mellembarnet, som faktisk i to HELE uger nu har teet sig som om hun ikke  længere synes, at mor er den værste i verden..

Og hovedet er blevet tømt for crap - det står nu i stedet på lister, som kan streges ud og smides væk.. Der er atter ansøgninger ude i den virkelige verden og en samtale booket til næste uge.. Og der har endda været både tid og overskud til at få smidt tøj af i genbrugsen OG hentet juleting på loftet!

Det lykke der.. Det er sgu godt nok! Og hey, jeg skal kun vente 4 dage mere før reparatøren kommer og kigger på opvaskemaskinen, der er gået i koma! Det ku jo være meget værre...

3 kommentarer:

  1. well done! jeg er glad for hun kom forbi - det lyder som det var tiltrængt..

    SvarSlet
  2. Nogle gange skal der lige dykkes for at man kan se overfladen med andre øjne :-) Og nyd nu energien imens den er der og nyd at der også skal være plads til de dage, hvor man bare ikke orker at være "husmor" :-)

    SvarSlet
  3. Det var tiltrængt! Og dejligt at være tilbage hvor man faktisk husker på at det er okay ikke at nå det hele..

    SvarSlet