onsdag den 30. november 2011

Om at blive klogere på sensitive børn

Jeg har vist før nævnt, at ældsten herhjemme er et sensitivt barn.. Af den slags som har brug for masser af søvn, masser af ro og faste rammer.. Og hvis verden bryder sammen, når der sker for meget omkring hende.. Som gemmer sig i hjørnet, når der er for mange mennesker eller noget, som bryder hendes tryghed..

Det er ikke noget, der fuldstændig styrer vores liv, men vi tar hensyn til det i vores planlægning samtidig med at vi forsøger at udfordre hende lidt henad vejen, så hun blir bedre til at tackle situationerne, som får usikkerheden frem.. Men ligesom hun skal lære at deale, så skal vi osse! For som forældre vil vi jo vores børn det bedste og sommetider kan svarene være svære at finde..

Men nu har jeg booket billet til et seminar, som ifølge rygterne skulle være helt og aldeles fantastisk og lærerigt! Og jeg glæder mig meget! Og jeg håber at kunne tage et par nye værktøjer med hjem til at få et gladere og mere trygt barn!

4 kommentarer:

  1. Lyder spændende - altid godt med ekstra værktøjer - der findes også forskellige slags CD'er om styrkelse af selvværd, hvor barnet selv bliver hovedpersonen i historien. CD'er kan låne på biblioteket - måske også noget du kunne overveje.

    SvarSlet
  2. Det vil jeg klart! Jeg har efterhånden været igennem en del læsning for at blive lidt klogere, men cd'erne skal klart prøves på Isabella! Gad vide om det er Carsten Sommerskov's cd'er, du tænker på? Det er dem, jeg har fundet flest anbefalinger på - men hvis du ved andet, må du meget gerne sige til, Mille! Tak for indspark:-)
    Kh Dorthe

    SvarSlet
  3. Selv tak - netop - de er meget effektive - og kan læse at du har været biblioteket - dejligt at læse - du hører fra mig når jeg har andre input, som du forhåbentlig kan få glæde af.

    SvarSlet