onsdag den 28. september 2011

Det med jobsamtaler

For sådan en var jeg jo til i går.. Hvilket jeg egentlig ikke vil bruge ret meget krudt på at fortælle om - andet end at den var noget kedeligere end nogle af dem, jeg ellers har været ude for.. På flere punkter faktisk..
  • Ingen smøger.. Som til en af mine absolut første jobsamtaler - engang for 15-16 år siden - hvor jeg først blev budt en kop kaffe og derefter en cigaret! Og så så man mig sidde der sammen med tre vigtige mænd i jakkesæt og ryge en smøg. Jeez, tiderne har ændret sig!
  • Ingen tilbud om nøgenhed.. Som da jeg under en samtale blev tilbudt jobbet, hvorefter direktøren bad mig gå med i kælderen for lige at få styr på uniformen - som han så forventede, jeg skulle iklæde mig foran ham i meget lille, aflukket garderobe.. Og nej, den uniform takkede jeg så pænt nej tak til!
  • Ingen grimme fortællinger om den tidligere chef.. Pænt svært at holde masken, når potentiel ny chef begynder at svine ens tidligere chef, som så udover at være eks-chef er en ganske god ven!
Hvilket jo så minder om, at man ikke behøver finde sig i hvad som helst selvom man er jobsøgende..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar