fredag den 30. september 2011

IKEA Turkish-style

Overvejede faktisk om ikke indlægget burde ha heddet Hurra for Google Translate, men det kom det så ikke til..

For jeg huserer nemlig her i dag! Jeps, på IKEA's tyrkiske hjemmeside! Og den slags har indtil videre kostet to store kopper cafe latte og en pose Skipper Skrå - og så er jeg ikke engang færdig endnu..

For det kræver altså at man holder tungen lige i munden - når først man skal finde produktet på Ikea's danske website og dernæst finde det på den tyrkiske (og lige i den forbindelse er jeg faktisk IKEA meget taknemmelig for de finurlige navne, de gir deres produkter).

Og hvad sker der for at byen, jeg gerne vil ha varerne sendt til, slet ikke eksisterer på Ikea's liste over byer? Og gad vide, hvad det overhovedet koster i fragt - den slags kan man så først få oplyst når man har smidt alle tingene i indkøbskurven og derefter kontakter IKEA Turkey.. Og jeg undrer på om man mon kan forvente at få svar i år? For en af de erfaringer, jeg har gjort mig i Tyrkiet er noget med at man skal møde op personligt - i den begrænsede åbningstid - medbringende pas og kontanter - helst tale tyrkisk - for overhovedet at håbe på svar:-)

Overvejer om ikke man bare sku ta på IKEA-tur til Aarhus og så betale for noget overvægt næste gang, vi skal afsted.. Eller alliere sig med Mulle nede fra Pizza-biksen..

Nåhmen, prøver lige med en enkelt latte mere...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar