onsdag den 21. september 2011

Hurrraaaaa for overskud

Efter den skønne weekend med sol og varme, er der kommet en ekstra portion ind på energi-kontoen - og det har været dejligt at mærke, at jeg de sidste par dage har haft overskuddet til at dele ud af den!

For det fedeste i hele verden er jo, at dele ud af godt humør, smil og positiv energi - og så mærke at man bare får dobbelt igen! Og jeg skynder mig at notere på min mentale huskeseddel, at det har jeg sgu bare at blive ved med! Også selvom det går op i sure sokker, travlt program og regnvejr!

I går var jeg et smut på posthuset med denneher:

Fordi en lille pige og hendes mor længe har været på udkig efter lige præcis denne elefant, som skulle afløse den forvaskede og hullede en af slagsen, pigen har været så glad for.. Og de to ældste øgler herhjemme har hjulpet med at gennemgå samtlige legetøjskasser for at finde banditten - som så ironisk nok skulle findes i Tyrkiet.. Der har den så hygget sig siden sidst vi var afsted i maj måned:-)

Og det gør mig så topglad at en lille 4-årig pige har fået en ny bedsteven! Og ligeså glad og stolt over, at mine børn forstår vigtigheden af at give andre! For den her elefant har ikke været specielt vigtig for nogen af dem, så hvorfor ikke give den til nogen, som det betyder noget for..

Og på vejen hjem smuttede jeg forbi Børnehjørnet - vores lokale Kirkens Korshær børnegenbrugs.. Og damen havde nær kastet sig om halsen på mig over den fyldte Ikea-pose, jeg havde med! Og jeg gik derfra 10 gange lykkeligere end da jeg kom - fordi det sgu da batter! Og fordi det bare er så dejligt at kunne gøre andre glade..

Faktisk inspirerede det mig til at gå hjem og rydde endnu mere ud i kassen med børnetøj, der måske / måske ikke skulle gemmes, sælges eller gives væk - så de får altså lige en Ikea-pose ekstra i dag..

Så skal vi ikke bare lige allesammen sende et smil til en fremmed i dag? Bare fordi vi kan

Ingen kommentarer:

Send en kommentar