mandag den 16. maj 2011

En fridag til mor

Altså, jeg ved jo godt, jeg er på barsel.. Men enhver kan vel godt trænge til en fridag? Sådan en af de der dage, hvor man bare kan starte bilen og køre ud i det blå, smide sig med en bog eller bruge en halv dag på at surfe eller skrive et par blogindlæg.. 

Og det har jeg virkelig trængt til! For udover noget sygdom der har gjort at jeg stort set ikke har været udenfor en dør, så har der bare de sidste mange uger været lidt for meget mor-klæbende baby, for mange dage med far hjemmefra og alt for lidt tid og energi til at gøre noget godt for mig selv.. Og så var det jo Mr. Nice Guy tilbød at ta en hjemmedag, så jeg ku få fri - og lige lade op til (endnu..) et par dage alene med hund, hus og børn.. Og det er altså ikke brok - nej, det er det altså ikke! For sådan er tingene nu engang bare!

Wiiiiii.... Så så man jo lige mig der fik smidt de to ældste af i børnehaven, drønede hjem til kaffe og et blogindlæg inden jeg satte kursen mod frisøren! Og tænkte at jeg så derefter ville køre hjem, nyde en god frokost med manden inden jeg så ville snuppe den bærbare og indtage soveværelset med en plade chokolade og noget kaffe - for så ku jeg liiige få skrevet lidt på et par blogindlæg, der ligger halvfærdige i baghovedet..

Næste gang tar jeg bare den bærbare med et andet sted hen, ikke!

For knapt var jeg kommet ind af døren før babyøglen med tænder på vej sad parkeret på højre hofte - inkl. småklynk og morpyller! Og kategorisk nægtede at sove middagslur.. Mens feber- og hosteramte Mr. Nice Guy fik sig en lur i soveværelset.. Indtil jeg kørte ned for at hente de to store i børnehaven..

Og fik jeg sagt, at jeg bare holder min næste fridag ude - cafe, busskur, et venteværelse - men i hvert fald ude:-)

4 kommentarer:

  1. EJ, hvor er det godt, at du tog/fik dig en (slags halv) fridag! Og hvor er det lidt typisk, at det endte, som det gjorde.
    Jeg synes bestemt ikke, du skal bruge næste fridag i et venteværelse eller busskur. Men jeg vil gerne med på café. Uden babyer!

    SvarSlet
  2. Altid klar til cafe! Uden babyer! Faktisk i det hele taget er cafebesøg bedst uden børn.. I hvert fald uden mine.. Måske når de blir teenagere.. Og dig gider jeg faktisk ret godt drikke kaffe med, tror jeg!

    SvarSlet
  3. Und dig selv en fridag i DGI-huset i Herning.

    Enjoy ...

    :-)

    SvarSlet
  4. Det er da så meget DGI-huset, jeg skal holde fridag i... TAK, Monica! Den havde jeg slet ikke lige tænkt på - og det slår da busskuret med flere længder! For helt ærligt, busskure findes der faktisk ikke længere ret mange af - og det ene, jeg ved hvor er ligger så langt ude på landet at jeg slet ikke kunne overskue hvordan jeg så skulle ku sidde der med den ene Latte efter den anden..

    SvarSlet