onsdag den 25. maj 2011

Spank me!

Og hvornår har jeg så mon lige tænkt mig at lære at sige nej? Eller i hvert fald bare lære at lade være med at tilbyde bare..

For alle de der gode intentioner om at være i god tid med feriepakningen, helt velforberedt og overskudsagtig gik lige fløjten.. 

Nej, jeg har ikke fået lavet en huskeliste over de ting, jeg skal ha styr på inden ferien! Nej, jeg har heller ikke fået købt de ting ind som vi skal ha med! Nej, jeg har ikke styr på hvilket tøj, der skal vaskes! Men til gengæld har jeg så rigeligt mange planer for de næste dage, at pakningen kommer til at foregå lørdag aften - og at vi sikkert kun kommer afsted med det halve.. På den anden side burde to t-shirts til hver, et par klip-klappere til hver, en klapvogn og en pakke bleer vel også kunne gøre det? Og gad vide om jeg overhovedet har en bikini liggende dernede i lejligheden, som jeg kan passe - sådan med tanke på at jeg var gravid sidst vi var der..

For så var der lige en sommerfest i børnehaven som jeg lidt havde skudt i baggrunden, en begravelse der kom ind fra højre, en byfest/sommerfest jeg lidt havde svedt ud og så lige et tilbud til børnehaven om at bage et par kager.. Og i min iver fik jeg lovet øglerne at de kager der ikke blir bradepande-slagsen - men til gengæld en røvfuld cupcakes med frosting og så en flok popcakes.. Nej nej, ingen smalle steder da!

Så øverst på huskelisten kommer nu til at stå Nej-øvelser... Og jeg vil øve mig! Meget.. Måske ikke lige på ferien! "Mor, må vi få en is", "Vil du ha en øl mere", "Skal jeg smøre dig ind i solcreme" og "Trænger du ikke til en lur" - det tror jeg faktisk godt, jeg gider at sige ja til...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar