fredag den 22. juli 2011

Ding dong og smagen af sommer

Altså lige præcis her om fredagen er jeg altså glad for ikke at ha betteøglen hjemme og sove til middag.. For det er Hjem-is dag - og hvis der er noget, Hjem-is ikke lige umiddelbart har hørt om, så er det diskretion!

Jeg husker jo dengang i de gamle dage, da jeg var barn - hvor lyden af Hjem-is bilen vakte jubel og stor opstandelse.. Men den tid sluttede så lige præcis da jeg fik børn! For hvad sker der for deres bimlen, bamlen og ding-dong-dynamolygte der? Altså heromkring er de eneste, der er hjemme klokken to om eftermiddagen altså lige præcis de samme, som har børn stående udenfor i barnevognen.. Hvor man helst ser at børnene faktisk sover..

Til gengæld er jeg så egentlig også meget glad for at de har ændret deres besøgstid her i området! For lige da vi var flyttet hertil kom de forbi hveranden onsdag aften - og hold nu fast!! - klokken 22!! Og åbenbart var husets tidligere beboere stamkunder ved isbilen for frisk og frejdigt kørte Hjem-is-manden ind i gårdspladsen, parkerede lige foran hoveddøren og.. Jeps, bimlede som ind i helvede! 

Behøver jeg at sige, at det var første, sidste og eneste gang, Hjem-is bilen kørte ind på vores gårdsplads?

Til gengæld er smagen af Dannevang bare så meget smagen af sommer! Faktisk lissom jordbærlagkager! Så nu vil jeg ta denne frisklavede lagkage under armen og gå på fødselsdagsvisit hos naboen!

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar