mandag den 25. juli 2011

Om hverdagens helte

Dem kender I godt, ikke?


Jeg gør! For jeg har faktisk en hel del af dem i min lille andedam.. Og dem sætter jeg SÅ meget pris på! Og sådan noget skal vi sgu huske!! Specielt to af mine helt egne helte har gjort en forskel de seneste dage:


Yngsteøglens dagplejer!!! Aiiimen, helt ærligt - der findes næsten ikke ord til at beskrive hende! Vi snakker 30-something kvinde med 4 børn, som har overskud til at tage imod sine dagplejebørn med et smil og kram - hver dag! Og ret så ofte med duften af nybagte boller i baggrunden.. Og jeg tænker bare - hvordan fanden gør man nu det? Sådan et overskud falder man altså ikke lige over hver dag! 

Og når så Mr Nice Guy kommer hjem fredag eftermiddag og hiver den faldefærdige barnevogn ud af bagagerummet - og den faktisk er knapt så faldefærdig som om mandagen da den blev afleveret, så tænker man lige over hvad der skete der... Det skal jeg sige dig! Fantastiske overskudsagtige dagplejers mand har været på spil!!!! Og har skruet, smurt og fikset barnevognen, så den nu ikke længere piber og skramler, men faktisk både ligner, fungerer og lyder som en rigtig barnevogn! 

Så er det at man blir rørt helt ned i maven! Og får røde ører! Og skynder sig at finde et par flasker vin frem...

Og genbo-Boe!! Endnu et af de mennesker, som får mig til at famle efter passende rosende ord.. Som kommer drønende på sin traktor, når der skal manøvreres legehus på plads, fældes et par træer eller som hiver fliser op fra gemmerne i samme øjeblik som vi overhovedet tænker tanken om at vi godt lige kunne bruge et par fliser under sandkassen.. Og når andre fortæller skrækkelige historier om naboen fra Hell, så priser jeg mig lykkelig for at bo, hvor jeg gør! 


Der findes kun et enkelt ord - men det kommer til gengæld også fra hjertet!


TAK!





2 kommentarer:

  1. Du er totalt privilegeret - men du er god til at påskønne det - håber ikke kun det sker her på bloggen, emn at du også gør det face to face til de mennesker, som gør dit liv nemmere.

    SvarSlet
  2. Det er en af de ting, jeg sætter rigtig højt hos andre - evnen til at værdsætte og påskønne:-) For vi er jo allesammen suckers for ros og påskønnelse.. Og det må man aldrig vente af andre medmindre man selv husker på det.

    Tak for din kommentar, Mille:-)

    SvarSlet