torsdag den 14. juli 2011

Hvad årets sommerferie har lært mig (eller mindet mig om..)

  • At shopping kan gøre lykkeligere (specielt indkøb af nye køkkenlamper og knive!)
  • At knapt 1-årig er ret ligeglad med god ferieskik - såsom at sove længe (eller i det mindste lidt længere end til klokken 5!)
  • At næste sommerferie kommer til at foregå i sydens sol (uden diverse male-projekter, regn, nødlandinger og pludselige mødeindkaldelser..)
  • At Ikea faktisk er et ganske og aldeles glimrende udflugtsmål, når vejret bare stinker for vildt!
  • At det er en dårlig ide at male når 2- og 4-årig løber omkring i fri drift (og specielt må det frarådes at stille ti-liters spand med maling på jorden! Kan resultere i 2-årig siddende med røv i spand..!!)
  • At det kan lade sig gøre at købe kjoler til 4-årig, som ikke er lyserøde eller med Hello Kitty - og som hun faktisk gider at ha på.. Metsola, I love you! 
  • At risengrød til aftensmad, når far ikke hjemme aldrig går af mode!
  • At dele af Blogland er ramt af en wanna-be-lesbian-fever (som jeg ikke forstår...) og at utallige kvinder drømmer om at knalde Maren og Fuhrmann
  • At solen skinner ret meget i Danmark (bare yderst sjældent i de uger, jeg holder ferie!)
  • At det er ganske fantastisk at være sammen med sine børn 24-7 (bare det er begrænset til weekender og ferieperioder - og ikke blir en kronisk tilstand..)
  • At jeg på ingen måder behøver at tage på skiferie for at "blive naturlig træt" (sommerferie kan gøre præcist det samme for mig!) 

3 kommentarer:

  1. Røv i maling. Det billed vil jeg gerne se :-) Og kan kun give dig ret mht shopping. Jeg kan mærke at jeg snart trænger til at blive lidt lykkeligere :-)

    SvarSlet
  2. Jeg kunne jo passende tilføje at feriens største fortrydelse er præcis dét manglende billede! Men så står man der med to-årig, maling all over og det var måske ikke lige et kamera, der var passende at hive frem, mens ungen var ved at skrige sig grøn og blå af frygt for at det aldrig, aldrig, aldrig ville gå af igen.. Til gengæld så et par genboer seancen, og historien vandrer:-)

    SvarSlet
  3. hihihi. Det er helt sikkert en historie der kommer i konfirmationssangen. Og vil blive hadet stort :-)

    SvarSlet