onsdag den 3. august 2011

Om højt til loftet og himlen

I dag er en af de dage, hvor jeg mindes om hvor højt jeg elsker at bo her, hvor jeg bor.. For der skal gøres klart til en 3 års fødselsdag på søndag, og øglernes fødselsdage fejres traditionen tro med gode venner til boller, lagkage og cupcakes - og en flok pølser på grillen.. Og jeg håber faktisk en lillebitte smule på at vejret ikke er alt for godt, så vi er nødt til at sidde udenfor - for jeg elsker når vi er samlet om bordet i skolestuen! Som faktisk er mit yndlingssted i hele huset.. 


Med højt til loftet og solen ind ad de kæmpestore vinduer.. Og med masser af historier gemt i hjørnerne.. For det er der jo i en gammel skole! Og jeg priser mig lykkelig for at jeg er så heldig at bo lige her - fremfor i det der nybyggede hus i et kedeligt villakvarter, som vi faktisk var godt på vej udi. Grunden var købt, huset var tegnet og tilbud fra byggefirmaet var på vej.. Og så kom huset her til salg - og jeg var solgt! Hvilket de øvrige 6 par, der lagde bud på huset velsagtens også var.. Men det er mit! Mit, mit, mit! Nå ja, og Mr Nice Guy's osse selvfølgelig.. Og når jeg står der - midt i rummet, så fryder jeg mig! Og hvem har så brug for gulvvarme og tagterrasse? 
Og på dage som på søndag, hvor vi er samlet omkring bordet - der er kager, kærlighed og Asti - så er det, at vores hjem kommer allermest til sin ret! 
For der er plads til fest - og til leg og latter i haven.. 

Faktisk burde vi jo holde fest altid! 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar