mandag den 4. april 2011

Om lykkelige slutninger

Okay, der er ingen tvivl om at dagen i dag har været en lortedag - og først på denne side af middag holdt min hjerne op med at chante "lort, lort, lort".. Slamsugeren nåede at dukke op inden det væltede ud under døren - og med verdens bedste slamsugermand bag rattet!! 
I de 4 år vi har boet i vores (temmeligt gamle) hus har vi haft problemer med at et af vores gæstetoiletter har været konstant stoppet.. Hidkaldte vvs-mænd har ikke kunnet finde årsagen!
Og i de samme fire år har vi levet i den tro, at vores septiktank blev delt med nabogrunden - for det har kommunen, tidligere ejer, naboer og kloge folk fortalt os..
Men fanme da om ikke den fantastiske slamsugermand fandt en septiktank lige udenfor gæstetoilettets vindue? Og for at det ikke skulle være nok fandt han faktisk en tank mere, der hører til to andre toiletter i huset!! En prægtig mand!
De her kære tanke har gemt sig godt med tanke på at ingen kendte til dem - og de er derfor ikke blevet tømt i temmelig mange år! Honest, jeg har set mere lort i dag end jeg håber at se resten af mit liv!! Om vi lige præcis taler 10, 20 eller 30 års lort ved jeg ikke lige præcis, men det er i omegnen!! Men problem solved - og jeg lover at jeg ikke så meget som nævner ordet igen i meget, meget, meget lang tid!!

Og dagen endte jo op med alligevel at være en af de dejlige dage! Lidt mere stressende end gennemsnittet, men klart en dag over middel! 




Et par flasker klorin og godt med knofedt og toilettet står igen som det burde - og virker nu bedre end nogensinde før! Og når man ser på det nu, skulle man jo ikke tro, at der fra morgenen var fyldt med syv baljerfulde lort derinde, vel?




Og sidst på eftermiddagen blev der endda tid til cafe latte, kiks og banan på terrassen.. Babyøgle var i tophumør!!! Og sådan et kiksegrin kan man da kun blive glad i låget af!

Jeg er sgu lidt en sucker for lykkelige slutninger..

2 kommentarer:

  1. Tillykke! Godt det endte godt :-)

    SvarSlet
  2. Ja, det var dejligt! Og har vist brugt mere shampoo og varmt vand i dag end hvad et helt fodboldhold bruger efter en kamp:-)

    SvarSlet