torsdag den 30. juni 2011

Et sted, jeg gerne ville være

I går blev en af mine yndlingsbloggere den heldige vindere af en ferie på min absolutte yndlings-ferie-ø.. Og må faktisk tilstå, at jeg er blevet ramt af den ondeste ferie-feber! For jeg vil tilbage til Mallorca! Nu! Sgu! 

Efter at ha tilbragt mindst en årlig ferie på Mallorca de sidste – hmmm, ti-tolv år eller noget i den stil – skete der lissom noget.. Og det er nu to år siden vi sidst besøgte yndlingsøen! Men det betyder altså ikke, at mit hjerte ikke stadig er der! Men med en, to, tre små øgler, så skal tingene jo lissom også passe sammen.. Og det har det bare ikke gjort de sidste par år – damn!

Der er jo nogle fordele ved at have sån et lidt personligt forhold til rejsebranchen (eller nogen i rejsebranchen, that is..) – men der er faktisk også nogle ulemper! For hvad er det lige man gør, når der ikke lige findes den lejlighed, man gerne vil bo i – i lige præcis det område, man gerne vil bo i på yndlingsøen? Nå ja, så tar man jo ned til den der lejlighed, som står præcis som vi efterlod den på næsten-yndlings-feriestedet… Bortset fra at det endte lidt brat sidste gang..

Det hjælper så nok heller ikke lige på det, at vejrudsigten ikke ligefrem lover 30 grader.. Og at der er noget ferie, der starter i morgen.. Og som skal holdes i Danmark..
Men ku nogen ikke godt snart lige skrive en kontrakt med et lejlighedskompleks i kategorien 3-4 stykker.. Med en treværelses lejlighed, noget swimmingpool og gå-afstand til stranden? Og som ligger lige i smørhullet i Palma Nova måske? Please? For så skal jeg altså nok indfinde mig.. Finde pengene.. Sælge noget – en kjole, et barn eller noget..

For hvem der bare skulle afsted! Uden barn endda! Nogen der er interesseret i et lille projekt der involverer en uge med tre tøsebørn? Jeg sender gerne både madpenge, legetøj og bleer med.. Og jeg skal osse nok sende et postkort!

Jeg behøver ikke engang at tænke så meget over hvad vi skulle bruge tiden til.. For jeg kender godt rumlen.. Og kan endda osse huske den.. Noget med at gå til stranden, holde laaang frokostpause på Grand Cafe – lige der ved stambordet.. Og drikke en Frocachino eller to.. Og så noget med et par timer mere på stranden inden tapas på La Boveda og et smut på Abaco i Palma.. Eller måske lige et stop i Portals Nous, hvor man så kunne sukke over de store yachter og drikke en baljefuld Baileys på Grand..  Og lige snuppe en ørundtur med de obligatoriske stop ved Port d’Andratx, Soller, Valldemosa og Lluc klosteret.. Og en shop-amok-dag i Porto Pi centret i Palma..

Arggggh, jeg er gået ned.. Feberrystelser und alles.. Er der mon en læge et sted, der kan udskrive recept på rekreationsophold på Mallorca måske?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar