onsdag den 8. juni 2011

Sommerfugle i maven

Der var jo noget med en hektisk uge.. Det ku principielt være hvilken som helst uge egentligt! Denne uge hvor hverdagen ramte hårdt - med indkøb, penicillin, madplaner og alt for mange panodiler.. Eller sidste uge med 40 i feber, 34 grader i skyggen, kølig swimmingpool og hastig hjemrejse fra Tyrkiet.. Men det er faktisk ugen før igen, det handler om! Og så alt det indimellem - hvor forrige uges begivenheder har sat sig som baskende sommerfugle lige i mellemgulvet! Og jeg venter....

For det var ugen, hvor jeg mødte min nye chef.. Som viste sig at være übercool, fuld af visioner og lige præcis så fisken-på-disken-hudløs-ærlig-og-ligefrem som jeg ku ønske mig! Min drømmechef! Tror jeg.. Uden at ha arbejdet sammen med hende endnu, hvorfor der jo selvfølgelig er et lillebitte forbehold.. Og den der nagende frygt for at komme tilbage på arbejde blev faktisk erstattet af iver, glæde og topmotivation! Hvorefter frygten igen kom snigende..

Jeg elsker mit job! Virkelig! Salget, udfordringerne, kollegerne (most of them anyways...), produktet, sgu endda kunderne (ja ja, det meste af tiden anyways..). Men så er der også bare lige de der ting, der ikke funker - og det er der jo altid.. Men jo, der er sgu ting der virkelig ikke fungerer - og som har givet mig ondt i maven når jeg har tænkt på at skulle i gang igen efter sommerferien.. Og så kom drømmechefen! Og jeg tænkte Nu blir alting godt! - og et øjeblik senere tænkte jeg alligevel Nu blir alting lidt bedre.. Måske.. For en tid.. Indtil...

Og så snakkede jeg med en kollega om et job.. Samme virksomhed, andet job, andre vilkår, andet arbejdssted. Og så kom jeg helt op og køre! For det er jo et fantastisk job! Og med alle de samme fordele, men bare mange færre forbehold..

Og nu vil jeg jo gerne bare vide om jeg må.. Om nuværende (not so nice) gammel chef  og fantastiske ny chef vil gi mig lov til at forlade skuden! For nu er der jo gået politik i lortet! Jeg har ikke noget at skulle ha sagt.. Udover det, jeg allerede har sagt - at jeg gerne vil! Så nu skal gammel chef, ny chef og potentiel ny chef lægge arm om mig.. Måske nogen skal betale løsesum.. Eller betale penge for at blive fri for mig.. Eller slå plat og krone om det.. 

Søde, rare chef-kvinder og mænd (både jer, der er nice, fantastiske, visionære og jer, som overhovedet ikke er nogle af delene)  - gider I ikke godt blive færdige? Og så lige gi mig et kald eller noget.. Altså, jeg synes jo selv, at jeg er verdens bedste sælger, medarbejder, kollega - men 14 dage already..
 
   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar