onsdag den 16. marts 2011

7-års krise, Hormonella og mange børn..

Hold nu kæft! 7 år - det er jo krisetid!! Lige om lidt har Mr. Nice Guy og jeg været gift i lige præcis så mange år! Og det er altså mange! Det synes jeg! Og så i særdeleshed når nu jeg ikke føler mig meget ældre end da jeg var 20! Men heldigvis føler jeg mig rigtig meget klogere.. Ikke at jeg faktisk er det, men årene må jo ha lært mig et og andet...
Men faktisk ved jeg ikke lige helt om det er mere krisetid nu end det var for tre år siden.. I det mindste er jeg ikke gravid - med deraf hormonella-syndrom.. Faktisk var det mit tilnavn - under alle tre graviditeter.. Hormonella!! Faktisk tror jeg, at jeg selv fandt på øgenavnet.. For det var jeg altså! Skrækkeligt hormonel - og udenfor al rationel rækkevidde! Som da manden kom hjem med 3 fine sølv-smykkeskrin fra House Doctor på en kedelig tirsdag - bare fordi han synes de var så fine og at jeg trængte til en gave... Hvem fanden går helt i sort over det? Ikke mig - hvis altså det ikke havde været fordi jeg var gravid! Og jeg vidste det jo godt - at det var totalt urimeligt og helt hen i skoven.. Og jeg var faktisk ked af det og skammede mig på det groveste! Men jeg ku bare slet ikke holde op med at tude over dem - og skyndte mig at sælge dem på Trendsales! For af en eller anden (graviditetsrelateret..) grund syntes jeg bare, at det var den ynkeligste skodgave ever.. Og endnu mere pinligt blev det faktisk et år senere da det gik op for mig, at jeg endda havde klippet et billede ud af dem som var klistret i min ønskebog (sån en fortløbende ønskeseddel-agtig bog:-)).. Det havde jeg lissom bare glemt midt i alle hormonerne!
Men de 7 år til trods vil jeg faktisk påstå, at vi er mere lykkelige nu - til trods for de mange børn, flere to-do's, manglen på sex og søvn og færre penge..  Jeg er! 
Og så tænker jeg om de 7 år faktisk var tidspunktet til at indføre de 7 minutter.. Mr. Nice Guy ville i så fald blive Mr. Happy Guy! Men helt ærligt, hvem gider ha sex hver dag? Og ku det ikke bare engang imellem vare lidt længere end 7 minutter? Nå ja, okay.. Måske gad man faktisk godt, men det bringer mig så til de der mange børn.. Ja, vi har jo lissom tre - og nogen vil måske sige, at det da ikke er mange! Men jo, det er det jo faktisk!! For forleden tog jeg mig selv i at sige noget i stil med: "... alle vores børn...." - og så slog det mig! Vi har fanme mange børn! Ikke noget med "vores barn" eller "begge vores børn" - næh nej du - når man har tre, så blir det jo til "alle vores børn".. FÅÅRRKK altså! Lige præcis det havde jeg faktisk ikke tænkt, da jeg satte tre øgler på ønskesedlen.. Og mange børn er bare ikke lig med et hysterisk sexliv - ikke her i hvert fald! For der er jo nærmest konstant et barn, der skal ha skiftet ble, tørret næse, skal tisse eller til gymnastik.. Og når der så endelig er en mulighed for lidt privatliv, så ringer telefonen eller der er en der er faldet i søvn eller noget.. Helt ærligt!
Men 7 år og tre skønne børn - det må man vel egentligt godt være lidt stolt af! Og så glæde sig over at Hormonella er forsvundet for tid og evighed (selvom man måske godt alligevel ku ønske sig en 4'er - bare engang imellem.. Når børnene sover!)..
Og ku man så måske ønske sig en weekendtur til den der 7-års bryllupsdag hvor man ku sove ud - og lige presse 7 minutters hanky panky ind, så var det nok ikke helt tosset endda!

2 kommentarer:

  1. Ikke så depri - vi har 7 børn!
    Det kan være mange. til familiefester når de møder op med kærester og et barnebarn. Men det er sq hyggeligt :-)
    Og så vil jeg lige tilføje - det er kun de 4 af dem, jeg har født. Resten fulgte med, da jeg fik en ny mand :-)
    Hav en dejlig - og fristende - dag ;-)
    Birgitte

    SvarSlet
  2. Hæhæhæ, synes den der 7 min snak er ret så interessant. Vi har også haft den oppe og vende herhjemme (selvom vi kun har været sammen i 4 1/2 år), men et barn tager jo også tid og energi...:-) Men jeg drømmer jo om en flok unger som din. Nu må vi se om manden hopper med på den. Håber I får weekendtur og tid til lidt mere end 7 min.
    Kh Vibeke

    SvarSlet