fredag den 18. marts 2011

Kaffe, hukommelse og unødvendig viden

I går fandt jeg jo så lige ud af at min kaffe-craving minimerer risikoen for at blive glemsom på mine gamle dage.. Men gad vide om den ligefrem fremmer klæbeeffekten af de små grå?
I så fald skal vi vist ha fyldt op i kaffereserverne herhjemme - for Mr Nice Guy er ret sød, men huske - det kan han sgu ikke! Til gengæld er jeg udstyret med en af de der klæbehjerner.. Og det er jo umiddelbart en god ting, ikke? For så må man jo være temmelig klog.. Men nej, det var åbenbart ikke en af de klæbehjerner, jeg blev udstyret med! Jeg er simpelthen udstyret med tapetklister på indersiden af hovedet - men kun når det gælder ret ligegyldig og fuldstændig unødvendig viden.. For hvor ofte har man lige brug for at kende samtlige postnumre i hele Danmark (dog ikke Grønland!) - og hvornår er det nu lige jeg får brug for telefonnumrene der sidder fast - til legekammeraten fra 1. klasse og den kæreste, min mor havde da jeg var 11.. Måske jeg skulle starte "postnummer-oplysningen" - du er nu nummer 7 i køen.. Og kan man mon deltage i Jeopardy i kategorien postnumre?

Altså postnumrene er jo gode nok at ha.. Til når man sådan lige skal sende fødselskort til Moster Gerda i 8752. Og yngsteøglens fødselsvægt - Søborg, mellemste - Holbæk og ældste - Helsingør.. Men ellers er det jo mest bare underholdning efter en god middag.. Og telefonnumre er såmænd fine nok at huske - men de er jo lissom allerede kodet ind i telefonen, så kunne vi måske erstatte med viden, der faktisk gør en forskel...

Og betyder det mon at der på et tidspunkt ikke er mere hukommelse på harddisken? Og hvilken viden forsvinder så først? Men det skal jeg jo ikke bekymre mig om - tar bare en ekstra kop mokka!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar