torsdag den 10. marts 2011

Forfængelighed

To af mine absolutte yndlingsbloggere har fundet sammen lige her.
Og lige præcis i dag, hvor forfængeligheden ligger mig meget på sinde:-) Jeg har sommerfugle i maven over at være i denne uges Femina - og i mit stille sind håber jeg at ikke for mange, jeg kender, ser det.. For tænk engang hvis de synes, at jeg lige der er stanglækker, men undrer sig over at jeg ikke lige ser lidt mere toplækker og hot-mama-agtig ud til hverdag.. Og så netop i dag, hvor randene under øjnene tydeligt vidner om at det har været en hård nat med hostende, spruttende, gas-blå miniøgle - og med forældrekaffe i børnehaven i eftermiddag!
Hvor vil jeg dog gerne være en af de der tilfældigt-lækre-henslængte-overskudsagtige mødre, som har hår der bare sidder som det skal uden at det ser ud til at ha taget mere end 5 minutter, med friske røde kinder efter en 5 km løbetur, der lige har sat boller i ovnen som skal serveres ved et lækkert dækket bord med tændte stearinlys i det ajax-duftende køkken, hvor der også lige tilfældigvis står en stor buket friske blomster fra manden. Som udelukkende køber økologisk, har de helt rigtige designermøbler, velopdragne finkæmmede unger, overskud til sex 3-4 gange om ugen, spiser masser af grønt hver dag, drikker 3 liter vand, dyrker masser af motion kun fordi jeg har lyst og altid bare er superfrisk og overskudsagtig.
Men det er vel egentlig også helt okay gerne at ville være sådan? Og det er vel også i bund og grund noget, man skal stile efter at være? 
Men til gengæld er det vel også okay at være godt tilfreds med tre semi-velopdragne tøser, der er glade - også selvom de ikke gider spise broccoli.. Og selvom håret ikke sidder perfekt, så har jeg faktisk noget der (det meste af tiden) minder om en frisure.. Og måske er jeg ikke superklog, men jeg er god til at bage! Og jeg er sund og rask - også selvom jeg drikker for meget cola og cafe latte - og har en svaghed for Kinder chokolade.. 
Virkeligheden er altså at vi godt kan få det til at se ud til at vi er supercool-overskudsagtige-lækre-henslængte-økologiske-bagende mødre - men det er altså kun i nogle minutter ad gangen - og så er man bare ekstra heldig hvis man kan få det billede foreviget i et ugeblad:-) Men i hverdagen handler det - i hvert fald for mig - mest om at være en nærværende mor/kæreste, der måske ikke helt har orden i køkkenskabene.. Og bollerne må gerne være af den slags der bare skal røres med vand, æltes og i ovnen, hvis det betyder at ulvetimen er bare lidt mindre hektisk.. Og at lunch med venner og take-out sushi faktisk er meget mere afslappet! Så hurra for forfængelighed, gode intentioner og pletvis-hop-over-hvor-gærdet-er-lavest! Så længe mascaraen sidder hvor den skal!
 

2 kommentarer:

  1. Word! Jeg synes altså også, at det er helt i orden, at vi er nogen, der faktisk godt gad at være powerprinsesse-sexy-lexy-kæreste-i-form-sund-på-den-totalt-overskudsagtige-måde-og-samtidig-kreamor kvinder.
    Jeg er det ikke ret tit samtidig (tælle, tælle - er det mon sket fire gange?), men hvis man bare husker at high five sig selv for også at være bare nogen af delene, må man vel gerne stræbe?
    Ting falder ud af mine køkkenskabe, fordi de er skovlet ind - kan vi ikke sige, det er lig med nærvær andre steder?

    SvarSlet
  2. Åh tak for den med køkkenskabene!!! Troede faktisk det kun var mig:-)

    SvarSlet