tirsdag den 15. marts 2011

Tanker om en sovesal

Jeg er temmelig inspireret af Superheltmor og hele ideen om samsovning - og da specielt efter endnu en nat hvor 80% af familien har sovet (eller i hvert fald forsøgt!) i dobbeltsengen.. Det er ved at være vane, at storesøster på 4 kommer trippende blot 5 minutter efter Mr. Nice Guy og jeg har lukket og slukket for at gå i soveværelset - hvor hun så lige får lov at putte 5 minutter inden hun ryger tilbage i den lyserøde juniorseng på sit eget værelse.. For at komme retur igen i løbet af ganske kort tid! Hun har fundet smutvejen - putter ved far, som nærmest ænser ingenting for så får hun lov at blive liggende i fred:-) Babyøglen på 7 mdr. puttes i sin egen seng, men når tiden kommer for den natlige snack (jeps, sulten babyøgle!!) falder både øgle og mor som regel i søvn, hvilket så betyder at vi ligger 4 mand i sengen!
Een dobbeltseng og een dobbeltdyne er efterhånden ikke helt nok - i hvert fald lykkes det nogen i den anden side af sengen at tiltuske sig en stor del - og jeg overvejer efterhånden at anskaffe mig en ulden natkjole!!!!
Så måske man skulle omdanne hyggeligt soveværelse til sovesal? Og anskaffe en ekstra dobbeltdyne? Og så bare flytte samtlige unger ind.. Det ville garanteret være hyggeligt! Og der burde være basis for bedre nattesøvn med en ekstra seng plus dyne og puder..
Men jeg ved bare ikke lige helt om jeg alligevel kan forliges med tanken.. Ikke at jeg er bange for at ungerne blir i soveværelset til de er 14 - men helt ærligt, så ku jeg godt bruge lidt privatliv om natten!
Eller skulle man opfylde ældstebarnets ønske om en halv-høj-seng i den tro, at det ville få hende til at blive på eget værelse? 
Hvad er egentlig prisen på en god nattesøvn?

2 kommentarer:

  1. Jeg er glad for det nu er blevet legitimt at have ungerne i soveværelset - og ikke bare kaste dem ud fordi de hører hjemme på eget værelse. Jeg synes det er så hyggeligt! Vi har dog kun ét barn endnu (og 4 ledige værelser), men jeg hepper på samsovning :-)

    SvarSlet
  2. Ih dejligt at høre vi kan inspirere!
    Jeg lover dig: du får mere privatliv ud af det på den måde: før vidste vi aldrig hvornår der kom børn snigende ind, og det lagde en dæmper på aktiviteter der krævede nøgenhed - nu kommer de næsten aldrig rendende, fordi de er trygge, og vi har en førstesal hvor ingen sover, men der er "tumlemadras" på børneværelder... You dó the math;-)
    Nogle ting er blevet MEGET sjovere ihvertfald...

    SvarSlet