torsdag den 24. marts 2011

Om barnets bog

Indrømmet! Jeg havde de bedste intentioner! Virkelig!!
Jeg havde planlagt at jeg hver måned ville sætte et par timer af til at skrive Barnets bog til alle tre øgler! Og det gik da meget godt, da ældste-øglen kom til verden for godt 4 år siden.. Indtil virkeligheden ramte og barslen var slut.. Og så gik det jo godt igen da mellem-øglen kom til - og jeg tilbragte skønne efterårsdage med at skrive, organisere billeder og falde i staver over hvor hurtigt tiden går..

Så kom baby-øglen til verden - og den småbørnsramte mor måtte simpelthen give tabt!
Men så fandt jeg en redningsplanke - Fidipus - og nu har jeg fundet en nemmere og faktisk også sjovere løsning på at få noteret alle de skønne minder..


Til hver af pigernes fødselsdage laver vi nu en bog med billeder, sjove citater og oplevelser fra året, der er gået. Og de synes, det er et hit - for hvad er næsten sjovere end en bog med sig selv som hovedperson? Bøgerne gemmes naturligvis og mon ikke de kan blive til stor morskab også når de blir voksne..

Bøgerne kan faktisk tjene til rigtig mange formål udover Barnets Bog! Giv dem som gave til bedsteforældrene, som en sjov gave til niecen eller som vi også har benyttet os af: gæstebog til yngstens barnedåb.. Der lod vi så nogle sider bagi bogen stå tomme, så gæsterne kunne skrive en hilsen! Den er naturligvis røget ind på hylden til de øvrige:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar